لحظه به لحظه با مذاکرات / اشتانمایر سفرهای خود را لغو کرد و درلوزان ماند
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 43
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 150
:: بازدید ماه : 645
:: بازدید سال : 2263
:: بازدید کلی : 61542
نویسنده : hadi mahmoodnejad
پنج شنبه 13 فروردين 1394

لحظه به لحظه با مذاکرات / اشتانمایر سفرهای خود را لغو کرد و درلوزان ماند

یک دیپلمات آلمانی روز پنجشنبه اعلام کرد فرانک والتر اشتاینمایر وزیر امور خارجه آلمان سفر خود را به کشورهای حوزه دریای بالتیک به منظور ادامه مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران لغو کرد.

 این دیپلمات گفت:‌ اشتاینمایر سفر به کشورهای بالتیک را که از پیش برنامه‌ریزی شده بود به علت مذاکرات کنونی در لوزان درباره برنامه هسته‌ای ایران انجام نمی دهد.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه ایران و آمریکا  در هشتمین روز مذاکرات لوزان دوبار گفتگو کردند . رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان و  وزیر  انرژی آمریکا هم دوبار پشت میز مذاکره نشستند . وزرای امور خارجه آمریکا ، انگلیس و آلمان همچنان از لوزان مذاکرات را پیگیری می کنند . اما وزرای خارجه فرانسه ، روسیه و چین ترجیح داده اند از کشورهای خود پیگیر مذاکرات باشند .  
وزیر امور خارجه کشورمان  در  گفتگو با خبرنگاران گفت که طرف مقابل باید از این فرصت استثنایی برای جبران سیاستهای اشتباه خود ضد ایران استفاده کند .
آقای ظریف افزود پیشرفت هایی در گفتگو ها شده است اما هنور بر سر بعضی از مسایل اختلاف ها  وجود دارد  . وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد تصمیم گیری درباره بیانیه پایانی هنوز نهایی نشده است اما نتیجه این نشست حتما بیش از یک بیانیه نخواهد بود .  

مرتضی غرقی خبرنگار شبکه خبر در ارتباط با بخش خبری یک بامداد پنجشنبه 13 فروردین شبکه خبر آخرین وضعیت مذاکرات را چنین توصیف کرد:

 

آخرین تحولات روز هشتم : (خبرهای جدید در سطور اول آورده می شود)

* مذاکرات هسته ای لوزان که حدو ساعت پنج و پنجاه دقیقه صبح پایان یافت ، قرار است از ساعت نه و سی دقیقه امروز پنجشنبه دوباره در هتل بوری واژ از سر گرفته شود.به گزارش خبرنگار شبکه خبر از لوزان، مذاکرات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به همراه معاونان و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری با جان کری وزیر امور خارجه امریکا هشت ساعت و نیم  به طول انجامید. همزمان مذاکرات  جداگانه دکتر صالحی و مونیز با حضور کارشناسان نیز تا پاسی از صبح ادامه داشت.

ساعت 4:43 دقیقه بامداد است و گزارش شده جلسه دکتر ظریف با کری و معاونین همچنان بدون وقفه ادامه دارد. همچنین جلسه دکتر صالحی و مونیز باهمراهی کارشناسان طرفین نیز ادامه دارد.

* خبرگزاری ایتارتاس از لوزان: علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز چهارشنبه گفت مذاکرات بین گروه پنج به اضافه یک و ایران به جلو حرکت می کند اما این حرکت کند است.

* لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه که بامداد چهارشنبه لوزان را ترک کرده بود چهارشنبه شب به هتل بوریواژ بازگشت. او پس از ورود به هتل به خبرنگاران گفت: تنها چند متر تا نقطه پایان باقی است که سخت ترین خواهد بود. ما خواستار یک توافق استوار هستیم ولی هنوزبه آن نقطه نرسیده ایم. کارهاباقی مانده است. من آمدم تا با همکارانم بر روی مسائل کار کنیم.

* فرانس پرس: وزارت امور خارجه آمریکا چهارشنبه شب اعلام کرد بعد از پیشرفت های به دست آمده در مذاکرات درباره پرونده هسته ای ایران جان کری وزیر امور خارجه آمریکا  « دست کم تا صبح پنجشنبه » در لوزان می ماند.

* آسوشیتدپرس: مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران روز چهارشنبه به سمت وقت اضافه دوم حرکت کرد و دو طرف پس از از دست دادن ضرب الاجل 31 مارس برای تهیه چارچوب کلی یک موافقتنامه ، اظهاراتی را در واکنش به یکدیگر مطرح کردند.

* تیم های فنی ایران و امریکا به ریاست علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و ارنست مونیز وزیرانرژی آمریکا در لوزان مذاکره کردند.

* شبکه فرانس24: بازگشت فابیوس به لوزان به معنای حصول قطعی توافق نیست

* وزیر خارجه آلمان: برسر لغو تحریم های علیه ایران هیچ اختلافی وجود ندارد

* علی اکبر صالحی به خبرنگاران گفت: پیشرفت مذاکرات کند است اما عقب نمی‌رویم رو به جلو حرکت می کنیم.

* دیدار وزیران خارجه ایران و آمریکا



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.